Učenici Eko grupe skuhali ljekoviti sirup od lovora
Zdravlje i dobrobit učenika u našoj su školi uvijek na prvom mjestu. Kada smo primijetili da sve više učenika ima problema s kašljem, odlučili smo u petak 18.10. 2024. provesti planiranu kurikulumsku aktivnost – kuhanje ljekovitog sirupa protiv kašlja. U ovoj aktivnosti sudjelovali su učenici Eko grupe koji pohađaju 5. i 6. razred, pod vodstvom učiteljice Spomenke Koledić.
Nakon istraživanja o uzrocima kašlja i ljekovitim biljkama koje mogu pomoći u njegovom ublažavanju, odabran je lovor zbog njegove dostupnosti i dokazane učinkovitosti, potvrđene iskustvima nekoliko učitelja. Učenici su svojim ozbiljnim pristupom i marljivošću pokazali da su dorasli zadatku. Nakon što su dobili recept s detaljnim uputama o potrebnim sastojcima i koracima izrade, samostalno su od školske kuharice prikupili potreban pribor pokazujući tako svoju organiziranost i odgovornost.
Proces kuhanja sirupa bio je prava mala avantura za naše mlade ekologe. Učionicom se ubrzo širio primamljiv miris kuhanog lovora i otopljenog šećera koji se potom proširio i hodnicima škole, privlačeći pažnju ostalih učenika i nastavnika. Ovaj aromatični doživljaj bio je posebno uzbudljiv za učenike te je potaknuo njihovu znatiželju i entuzijazam za projekt.
Izrada sirupa trajala je dva školska sata tijekom kojih su učenici pažljivo pratili svaki korak recepta. Radili su u timovima, pomažući jedni drugima i dijeleći zadatke, što je dodatno ojačalo njihov timski duh i suradničke vještine. Učiteljica Spomenka Koledić nadgledala je proces, pružajući podršku i savjete kada je to bilo potrebno.
Po završetku kuhanja, svaki je učenik dobio bočicu gotovog sirupa koji su ponijeti kući. Uz sirup, dobili su i kopiju recepta kako bi svoje novostečeno znanje mogli podijeliti obitelji i prijateljima. Ova gesta nije samo nagradila učenike za njihov trud, već je i proširila utjecaj projekta i izvan prostora naše škole potičući zdravije navike u cijeloj zajednici. Projekt izrade sirupa od lovora pokazao se kao izvrsna prilika za integraciju različitih područja učenja. Iako su petaši i šestaši, učenici su se upoznali sa znanjima iz područja biologije
(proučavajući biljke i njihova svojstva), kemije (kroz proces kuhanja i miješanja sastojaka), pa čak i matematike (mjerenje sastojaka i računanje omjera). Ovakav interdisciplinarni pristup učenju pomaže učenicima da bolje razumiju povezanost različitih predmeta i njihovu primjenu u stvarnom životu.